17 April 2013

Dear Parents,

BISP ADVISORY COUNCIL

The Board of Governors, aware of the importance of parent and community feedback and advice, has authorized the formation of an Advisory Council.  This is a body that is able to offer advice concerning strategic development and to formally reflect community opinion.  However, it should be noted that the responsibility for school policy rests solely with the Board of Governors.

Strategic Purpose:

  • To provide counsel to the Head of the School;
  • To provide annual feedback to the Board of Governors concerning school operations;
  • To review the nature of formal complaints made to the school and to consider the school response;
  • To act as advocates for the school on all occasions;
  • To review the school vision and development plan, and provide the school administration and governors with considered feedback;
  • To consider proposals and ideas for future development;
  • To provide the constituents of the school community with a ‘voice’.

 

The composition of the Council will be as follows:

  • Four (4) Parents from the school community with children currently enrolled in the school to be elected using an on-line voting system
  • Two (2) teacher representatives from the teaching staff, one from each of the Primary and Secondary sections of the school.  To be elected by teachers at Section staff meetings.
  • (2-4) members of the wider community (e.g. a representative of the Governor), but not parents or teachers; by invitation.

NOTE: For the first year, and for the sake of continuity, two members of the current PTA Committee will take two of the community positions.

  • The Head of the School and the two Principals; by right.
  • The Business Manager and/or a member of EXCOMM; by right.

 

Officers:        Chairperson: Elected by the Council, but cannot be an employee of the school.

                        Secretary: Elected by the Council to maintain minutes and undertake any necessary record keeping and communication duties.

Meetings:

  • All meetings will be conducted in English.
  • To take place at scheduled times twice each term.
  • Minutes to be taken at all meetings.

 

Restrictions:

  • The Council is not at liberty to review or comment upon internal staff disciplinary matters.
  • The Council does not have the authority to discuss individual teachers, students or families, or record any names thereof.
  • The Council has no financial authority, and is unable to set school policy.

 

PROCEDURE

The election for the parent members of the inaugural Advisory Council will be under the direction of the PTA, and thereafter by the Council itself.  The following procedure will be adopted:

  • This appeal, on behalf of the PTA, to the entire parent body for candidates for the Advisory Council;
  • All candidates must be proposed and seconded by parents;
  • All candidates must provide some background information on a pro-forma, which can be found as an attachment to this letter; this should be returned to the school Information Centre at the entrance to the Primary section of the school.

 

The slate of candidates, and background information as provided by the candidates themselves, will be presented electronically to parents in both the Thai and English language.

Each family will be invited to make two primary school and two secondary school selections using an on-line voting system.  Spoilt ballots will not be counted (for example: three or four votes for same section candidates), although parents may vote for fewer candidates than requested and these will be counted.

I trust that all families will welcome and support this initiative, but I would like to emphasize that the correct channel for any academic concerns is directly to the relevant teachers or academic heads, and not through any other body.

Sincerely,

Neil Richards (on behalf of the PTA and the Board of Governors)

Please complete the application form by Wednesday 1st May 2013 and submit to the BISP Information Support Centre, Primary Foyer. 

 

เรียน ผู้ปกครองทุกท่าน

คณะกรรมการที่ปรึกษาโรงเรียนนานาชาติบริติช ภูเก็ต
คณะกรรมการบริหารฯ ได้ตระหนักถึงความสำคัญของการแสดงความคิดเห็นและคำแนะนำจากผู้ปกครองและชุมชน จึงได้อนุมัติให้มีการจัดตั้งคณะกรรมการที่ปรึกษาขึ้น เพื่อที่จะสามารถให้คำแนะนำเกี่ยวกับการพัฒนายุทธศาสตร์และสะท้อนความคิดเห็นของชุมชน ทั้งนี้ ความรับผิดชอบและการพิจารณานโยบายต่าง ๆ ของโรงเรียนให้เป็นหน้าที่ของคณะกรรมการบริหารฯ เท่านั้น

วัตถุประสงค์เชิงกลยุทธ์

  • เพื่อให้คำปรึกษากับอาจารย์ใหญ่ของโรงเรียน
  • เพื่อให้ข้อเสนอแนะประจำปีที่เกี่ยวกับการบริหารจัดการของโรงเรียนต่อคณะกรรมการบริหารฯ ของโรงเรียน
  • ทบทวนการร้องเรียนที่เกิดขึ้นกับโรงเรียนและพิจารณาคำตอบจากโรงเรียน
  • ทำหน้าที่เป็นผู้สนับสนุนโรงเรียนในทุกโอกาส
  • ทบทวนวิสัยทัศน์และแผนพัฒนาของโรงเรียน และเสนอให้ทีมบริหารและผู้จัดการโรงเรียนด้วยข้อเสนอแนะต่างๆที่ได้ผ่านกระบวนการพิจารณาแล้ว
  • พิจารณาข้อเสนอและแนวคิดเพื่อการพัฒนาในอนาคต
  • เพื่อจัดหาองค์ประกอบต่างๆ ของชุมชนโรงเรียนโดยผ่านกระบอกเสียงของชุมชน

องค์ประกอบของคณะกรรมการที่ปรึกษา

  • ผู้ปกครองของนักเรียนที่กำลังเรียนอยู่ในโรงเรียน จำนวน 4 คน ซึ่งได้ผ่านการเลือกตั้งโดยระบบการลงคะแนนแบบออนไลน์
  • ตัวแทนครูจำนวน 2 คน โดยเป็นครูของโรงเรียนในส่วนประถมศึกษา 1 คน และส่วนมัธยมศึกษา 1 คน ซึ่งได้รับการคัดเลือกโดยครูในโรงเรียนจากการประชุมกลุ่มของครูในแต่ละภาควิชา
  • ตัวแทนบุคคลผู้ทรงคุณวุฒิต่าง ๆ ในชุมชน จำนวน 2 ถึง 4 คน (เช่น ตัวแทนของผู้ว่าราชการจังหวัด) ซึ่งจะได้รับการเชิญจากทางโรงเรียน ซึ่งจะต้องไม่เป็นผู้ปกครองหรือครูของโรงเรียน

หมายเหตุ: สำหรับในปีแรก เพื่อความต่อเนื่องในการบริหารจัดการ ทางโรงเรียนจะแต่งตั้งสมาชิก จำนวน 2 คนในสมาคมผู้ปกครองและครู (PTA) ปัจจุบัน เพื่อดำรงตำแหน่งผู้ทรงคุณวุฒิ 2 ตำแหน่ง ดังนี้

  • อาจารย์ใหญ่ และ ครูใหญ่ฝ่ายประถม และครูใหญ่ฝ่ายมัธยม ตามสิทธิ์โดยชอบ
  • ผู้จัดการโรงเรียนและ / หรือหนึ่งในสมาชิกของคณะกรรมการผู้บริหาร (EXCOMM) ตามสิทธิ์โดยชอบ

เจ้าหน้าที่/ผู้ดูแลรับผิดชอบ

ประธาน: ได้รับการเลือกตั้งโดยคณะกรรมการที่ปรึกษาฯ แต่จะต้องไม่เป็นลูกจ้างของโรงเรียน

ลขานุการ: ได้รับการเลือกตั้งโดยคณะกรรมการที่ปรึกษาฯ เพื่อบันทึกรายงานการประชุมต่างๆ และ ติดต่อประสานงานในส่วนต่างๆ

การประชุม

  • การประชุมทั้งหมดจะต้องดำเนินการเป็นภาคภาษาอังกฤษ
  • การจัดตารางการประชุมกำหนดสองครั้งต่อหนึ่งภาคการศึกษา
  • การประชุมทุกครั้งต้องมีการบันทึกการประชุม

ข้อจำกัด

  • คณะกรรมการที่ปรึกษาฯ ไม่มีสิทธิ์พิจารณาทบทวน หรือให้ความคิดเห็นเรื่องวินัยของพนักงานภายใน
  • คณะกรรมการที่ปรึกษาฯ ไม่มีสิทธิ์ปรึกษาหารือบุคคลใดบุคคลหนึ่งเฉพาะรายกับครู  นักเรียน ครอบครัวนักเรียน และไม่มีสิทธิ์บันทึกชื่อใดๆ ได้
  • คณะกรรมการที่ปรึกษาฯ ไม่มีสิทธิ์พิจารณาเรื่องทางการเงินและกำหนดนโยบายของโรงเรียน

ขั้นตอนการดำเนินการ

สำหรับการคัดเลือกผู้ปกครอง เพื่อลงสมัครเป็นคณะกรรมการที่ปรึกษาฯ จะอยู่ภายใต้การดูแลของสมาคมผู้ปกครองและครู (PTA) และหลังจากเมื่อได้แต่งตั้งคณะกรรมการที่ปรึกษาฯ เป็นที่เรียบร้อยแล้ว ให้อยู่ภายใต้การดูแลของคณะกรรมการที่ปรึกษาฯ ต่อไป โดยมีขั้นตอนดังนี้

  • การส่งคำร้องในนามของสมาคมผู้ปกครองและครู (PTA) ไปยังกลุ่มผู้ปกครองทั้หมด เพื่อเลือกผู้สมัครเป็นคณะกรรมการที่ปรึกษาฯ
  • ผู้สมัครทุกคนจะต้องได้รับการเสนอชื่อและรับรองจากกลุ่มผู้ปกครอง
  • ผู้สมัครทุกคนจะต้องให้ข้อมูลพื้นฐานเบื้องต้นในแบบฟอร์มที่แนบมาพร้อมจดหมายนี้ และส่งกลับไปที่ศูนย์ข้อมูลโรงเรียน ( Information Centre) ที่ทางเข้าหน้าตึกประถมของโรงเรียน

รายชื่อผู้สมัครและข้อมูลพื้นฐานตามที่ผู้สมัครได้กรอกมาจะส่งผ่านระบบอิเลคทรอนิคส์ให้กับผู้ปกครองทั้งหมดทั้งภาษาไทยและภาษาอังกฤษ  ผู้ปกครองแต่ละครอบครัวจะได้รับเชิญเพื่อลงคะแนนเสียงเลือกตั้งตัวแทนฝ่ายประถม 2 คนและฝ่ายมัธยม 2 คน ผ่านการลงคะแนนเลือกตั้งออนไลน์ ซึ่งบัตรเสียจะไม่ถูกนับคะแนน  (เช่น: ลงคะแนนเสียงให้ สาม หรือ สี่ ผู้สมัครจากฝ่ายเดียวกัน)  ทั้งนี้ ในกรณีที่ผู้ปกครองลงคะแนนเสียงให้ผู้สมัครน้อยกว่าที่กำหนดไว้ การลงคะแนนดังกล่าวจะถูกนับคะแนนด้วย

ผมเชื่อมั่นว่าผู้ปกครองทุกท่านจะให้การต้อนรับและสนับสนุนความคิดริเริ่มนี้ และผมขอเรียนเน้นย้ำว่าการพิจารณาเรื่องที่เกี่ยวข้องกับฝ่ายวิชาการจะผ่านการตรวจสอบความถูกต้องจากคุณครูหรือหัวหน้าภาควิชาการแต่ละฝ่ายที่เกี่ยวข้องของโรงเรียน โดยจะไม่ผ่านคณะบุคคลอื่น

ขอแสดงความนับถือ

มิสเตอร์ นีล ริชาร์ด

(ในนามของสมาคมผู้ปกครองและครู และคณะกรรมการบริหารฯ)